11.1 Obchodník si vyhradzuje právo upraviť rastliny zastrihnutím pred prepravou.
11.2 Miestom plnenia zmluvy sa rozumie adresa, ktorá je uvedená Kupujúcim v elektronickej objednávke obchodu. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar na adrese uvedenej na objednávke.
11.3 Objednávky vybavujeme v došlom poradí a podľa charakteru objednávky. Dodacia lehota je v rozmedzí 1 - 21 pracovných dní, podľa charakteru objednávky. Voľnokorenný materiál posielame iba v mesiacoch, keď sa dá vyzdvihnúť z poľa a vysádzať. Tovar odosielame (pondelok - streda) vždy tak, aby bolo zaručené, že živé rastliny sú doručené do konca pracovného týždňa. Preto Vás žiadame aby ste boli maximálne súčinný s kuriérom pri prevzatí objednaného tovaru.
11.4 Kupujúci berie na vedomie, že obchodník prostredníctvom svojho eshopu ponúka špecifický tovar, t. j. hlavne živé rastliny a stromy. S ohľadom na uvedené, kupujúci berie na vedomie, že tento tovar je možné expedovať len v období, kedy nie sú rastliny zazimované, t. j. hlavne v období od marca do novembra.
11.5 Dodanie objednávky voľnokorenného materiálu mimo sezóny – možné objednať pred sezónou tovar označený „predobjednávka“. Doba doručenia takéhoto tovaru môže trvať aj niekoľko týždňov až mesiacov, keďže je potrebné počkať na vhodný čas, keď sa dajú rastliny dobývať z voľnej pôdy.
11.6 Tovar posielame kuriérskou spoločnosťou SDS, DPD alebo Packeta Z-Point. Aktuálnu ponuku spôsobov dopravy môže obchodník upravovať podľa momentálnych možností a potrieb.
11.7 Osobný odber objednaných rastlín nie je možný. Rastliny zasielame výlučne kuriérom.
11.8 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky v prítomnosti doručovateľa. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať obchodníka a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
11.9 Obchodník nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú doručovateľom (kuriér) alebo nesprávne zadanou adresou prijímateľa.
11.10 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej ceny.
11.11 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar.
11.12 Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom potvrdenia doručenia prepravcom.
11.13 V prípade, ak si spotrebiteľ tovar neprevezme a tovar sa obchodníkovi vráti späť, obchdoník má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od Kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru (poštovné súvisiace so spätným zaslaním tovaru).
12.1 Tovar zakúpený v internetovom obchode na stránke www.skolkabielekarpaty.sk môže zákazník bez udania dôvodu vrátiť do 30 pracovných dní od prevzatia tovaru. Odstúpiť od zmluvy je nutné preukázateľným spôsobom (písomne, e-mailom). Neskoršie odstúpenie od zmluvy už nie je možné.
12.2 Tovar na vrátenie musí byť nepoškodený, kompletný vrátane priloženého dokladu o kúpe.
12.3 Ak dôjde k poškodeniu tovaru počas prepravy na základe odstúpenia od zmluvy, poškodený tovar bude vrátený odosielateľovi. Za takto vzniknuté škody obchodník nenesie zodpovednosť.
12.4 Ak sa rozhodnete tovar (rastlinný materiál) vrátiť v zákonnej lehote, je vašou povinnosťou sa oň starať. Kupujúci je povinný po prevzatí zásielku otvoriť a jednotlivý rastlinný tovar rozbaliť a poliať a v prípade, že voľnokorenné rastliny okamžite nevysadí, je potrebné tieto založiť (zasypať korene) do pôdy, toto je potrebné zdokumentovať fotografiou ak sa rozhodnete odstúpiť od zmluvy a vrátiť rastliny naspäť. Suchý voľnokorenný materiál je dôvodom na neuznanie odstúpenia od kúpnej zmluvy. Kupujúci je povinný vrátiť tovar v stave ako pri prevzatí, s príslušným ochranným materiálom alebo obalom tak, aby nebol poškodený. Ak sa tovar (rastlinný materiál) vráti znehodnotený či poškodený vrátenie nebude akceptované.
12.5 Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru kupujúci, a to vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu (rastlinný materiál) vrátiť prostredníctvom pošty.
12.6 Platba za zakúpený tovar bude Kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu OVOCNÁ A OKRASNÁ ŠKÔLKA BIELE KARPATY s. r. o., 737/1, Moravské Lieskové, 916 42. Kupujúci má povinnosť zaslať tovar späť na túto adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
12.7 Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošle Kupujúci späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci.
12.8 V prípade neoprávneného vrátenia tovaru, bude tento tovar vrátený kupujúcemu na jeho náklady.
13.1.Kupujúci má právo podať reklamáciu ak obsah, kvalita, cena a úplnosť zásielky nezodpovedá potvrdenej objednávke.
13.2 Na predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom, ak nie je uvedené inak.
13.3 Obchodník nezodpovedá za nedoručenie tovaru, ak kupujúci uviedol nesprávnu adresu dodania, telefónne číslo alebo sa v čase plánovaného dodania predmetu kúpy nezdržiaval na adrese, kam požadoval jeho dodanie.
13.4 Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
13.5 Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len časti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
13.6 Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezchybný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
13.7 Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
13.8 Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
13.9 Obchodník poučil kupujúceho o jeho právach, tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
13.10 Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu www.skolkabielekarpaty.sk.
13.11 Ak chcete zakúpený tovar reklamovať, prosím kontaktujte nás e-mailom na adresu eshop@skolkabielekarpaty.sk alebo telefonicky v pracovné dni na +421 905 536 910. Reklamovaný tovar (najlepšie až po dohode s nami) zašlite, na adresu OVOCNÁ A OKRASNÁ ŠKÔLKA BIELE KARPATY s. r. o. Moravské Lieskové 737/1, 91642, prípadne doručte osobne na túto adresu. Termín osobnej návštevy je potrebné si vopred dohodnúť. Tovar na reklamáciu neposielať dobierkou. Tovar je potrebné poslať kuriérom v prípade, že to povaha tovaru vyžaduje (živý materiál).
13.12 Po obdržaní reklamovaného tovaru Vás budeme bezodkladne kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a dohodneme sa s Vami na postupe pri riešení reklamácie. Reklamácia bude vybavená v čo najkratšom čase, najneskôr však do 30 dní od prijatia reklamácie.
13.13 V prípade rastlinného tovaru, tento pred odoslaním podlieha pravidelnej a prísnej kontrole, čo je zárukou, že kupujúci dostane životaschopný rastlinný tovar v najlepšej možnej kvalite. Na stránke predávajúceho sú poskytnuté informácie o správnej starostlivosť zvoleného rastlinného tovaru, ktorý by mal výrazne prispieť k tomu, aby sa rastlinný tovar dobre ujal a prinášal požadovaný úžitok. Za škody spôsobené mrazom, suchom, alebo vyschnutím pri nesprávnej manipulácii alebo nesprávnou starostlivosťou obchodník neručí. Opadávanie listov v jesennom období je prirodzenou súčasťou životného cyklu opadavých rastlín a preto nemôže byť predmetom reklamačného konania.
13.14 Nakoľko môže ísť aj o rastlinný tovar, kupujúci je povinný zabezpečiť čo najrýchlejšie prevzatie zásielky, po prevzatí zásielku otvoriť a jednotlivý rastlinný tovar rozbaliť a poliať a v prípade, že voľnokorenné rastliny okamžite nevysadí, je potrebné tieto založiť (zasypať korene) do pôdy. Poškodenie rastlinného tovaru spôsobené počas prepravy je potrebné bezodkladne nahlásiť ihneď po prevzatí tovaru. Neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal Tovar už v čase jeho prevzatia.
13.15 Záruka sa nevzťahuje na uhynutie rastliny spôsobené nesprávnym zaobchádzaním a starostlivosťou o rastlinný tovar, napr. dlhodobým ponechaním tovaru v obalových materiáloch po prevzatí bez zabezpečenia primeranej zálievky, bez založenia volnokorenných rastlín do pôdy v prípade ak neprebehla bezodkladná výsadba, nedodržaním základných pestovateľských opatrení (nesprávna výsadba, nevhodné stanovisko, neprimeraná zálievka, nevhodná pôda, prehnojenie, nevykonanie nevyhnutného rezu ovocných drevín pri výsadbe) a tiež vady vzniknuté vplyvom nepredvídateľných prírodných javov (krupobitie, záplava, mráz, dlhodobé sucho).
13.16 V prípade reklamácie drevín je kupujúci povinný preukázať sa fotografickým materiálom z jarného obdobia (v neolistenom stave), ktorým preukáže správnu povýsadbovú starostlivosť s ktorou bol oboznámený pri kúpe tovaru (v sekcii Skôr ako nakúpite). Správnou povýsadbovou starostlivosťou sa myslí najmä správne vykonaný povýsadbový rez v jarnom období pred olistením, a nastlanie mulču v okolí vysadených rastlín. Vykonanie týchto opatrení je potrebné fotograficky zdokumentovať pre prípad reklamácie.
13.17 Záruka sa nevzťahuje na poškodenie Tovaru vzniknuté, okrem iného, najmä:
-prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebovaním,
-znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o tovar,
-používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
-vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom,
-zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, montáž alebo úpravy),
-pri používaní tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom, na ktorý je tovar určený,
-mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškriabaním vrstiev tovaru a pod.,
-neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
-po uplynutí záručnej doby.
13.18 Záruku tiež nie je možné uplatniť, ak vada tovaru bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním, alebo používaním na iný účel, alebo za iných podmienok, ako sa má. U rastlinného tovaru ide hlavne o spôsob zálievky, ochranu pred domácimi zvieratami a škodcami, odporúčaný spôsob zazimovania či vhodný typ pôdy na mieste výsadby, o správnu povýsadbovú starostlivosť (tou sa myslí najmä správne vykonaný povýsadbový rez v jarnom období pred olistením, a nastlanie mulču v okolí vysadených rastlín).
13.19 Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo používaním v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
14.1 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na eshop@skolkabielekarpaty.sk ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona č.391/2015 Z.z. Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č.391/2015 Z.z.
14.2 Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom paltformy alternetívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná on-line na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
14.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje hodnotu 20,-€. Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,-€.
15.1. Činnosť prevádzkovateľa internetového obchodu www.skolkabielekarpaty.sk podlieha orgánu dozoru, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, so sídlom Hurbanova 59, 911 01 Trenčín.
15.2 Obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024 do odvolania.
V prípade zmeny obchodných podmienok, sú platné obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu nákupu.